سودجان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
ابزار وبلاگ
خرید لایسنس نود32
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سودجان و آدرس sodejan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









<-PollName->

<-PollItems->

Alternative content


نويسندگان
رضا

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
جمعه 28 تير 1392برچسب:, :: 16:19 :: نويسنده : رضا

پیکر مطهر و خونین بال دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس  در شهر سودجان تشییع و خاکسپاری شد.

http://jahanbinnews.ir/images/1392/2/300.jpg

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) 4 اردیبهشت92، پیکرهای مطهر 2 شهید تازه تفحص شده در سودجان تشییع و به خاک سپرده شدند. این دو شهید گمنام 18ساله و 19 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 منطقه فاو به شهادت رسیدند و چهارشنبه 92/02/04 پیکر مطهر این دو شهد از موزه دفاع مقدس حرکت و از شهرهای سورشجان،خوی،وانان،اسدآباد،هارونی،مرغملک گذشته و پس از وداع مردم با شهداء،  ساعت 11صبح در گلزار شهدای سودجان به خاک سپرده شدند.

 
جمعه 28 تير 1392برچسب:, :: 15:44 :: نويسنده : رضا

سودجان شهری است در 60 کیلومتری غربی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حدود 7000 نفر جمعیت.

گویش مردم این شهر ترکی متمایل به ایل قشقایی می باشد و فرهنگ خاص مردم آن نیز بیشتر متمایل به اذری زبانان و اندکی متاثر از همسایگان بختیاری خود بوده که سالهاست در میان آنان زیسته اند. که البته این تاثیر گذاری تا حدی در لباس پوشیدن اهالی این شهر علی الخصوص پیرمردان آن بارز تر است.

سودجان که در زمان جنگ تحمیلی روستایی کوچک با حدود 2000 نفر جمعیت بوده است، 45  نفر از جوانان و مردان شجاع خود را فدای ایران و انقلاب کرده که حدوداً یک درصد جمعیت آن زمان این روستا بوده و این برگ زرینی در سند افتخارات این شهر میباشد.

هم اینک نیز سودجان جزء شهرهای مذهبی و عالم پرور در استان شناخته میشود  که  روحانیون بلند مزتبه ای که در این شهر پرورش یافته اند و طلابی که هم اینک در حوزه های علمیه سراسر ایران مشغول تحصیل هستند و هیئات مذهبی متعدد و گرامیداشت ائمه در مراسمات مذهبی علی الخصوص محرم با شکوه این شهر گواهی بر این مدعاست.